Blog‎ > ‎

Za doručak

поставио/ла Nada Lazic 03.02.2013. 16:08

Broj gojaznih je udvostručen, pa čak i utrostručen u poslednje tri decenije. Loše navike u ishrani uključujući i neadekvatne obroke bez povrća, voća i mleka, igraju odlučujuću ulogu u nastanku gojaznosti. Ishrana koja štiti organizam od tog problema, uključuje ishranu baziranu na povrću i voću kao i fizičku aktivnost. Doručak kao najvažniji obrok u toku dana ne treba izbegavati jer utiče na sposobnost organizma da odgovori na dnevne psiho-fizičke izazove. 

Zapanjujući je podatak da preko 50% stanovništva ne doručkuje. Izbegavanjem doručka, smanjuje se nivo šećera u krvi što ne samo da ometa naše funkcionisanje i ugrožava zdravlje, već tera organizam da posegne  za prostim šećerima, kao što su čokolada, kolači, sokovi i dr. kako bi se povećao šećer u krvi. S’druge strane, zbog trenutno povećanog šećera u krvi, luči se insulin, pretvara se šećer u masti što prouzrokuje nastajanje začaranog kruga gojaznosti. 

Kao sasvim dobar doručak koji će pokrenuti metabolizam i čitavom telu osigurati potrebnu energiju,  podrazumevaju se proteini (mlečni proizvodi), složeni ugljenihidrati (integralna peciva), vitamini i medju njima najznačajniji antioksidansi (C i E), kao i minerali (Na i K). 

Svaki organizam je različit, te je za doručak kao i za druge obroke neophodno sastaviti namirnice u zavisnosti od telesne visine, težine kao i dnevnih i fizičkih aktivnosti.

Comments